Forum Anty - dyskryminacyjne
Rasizm - Antysemityzm - Ksenofobia ...
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Anty - dyskryminacyjne Strona Główna
->
Seksizm
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Dyskryminacja, uprzedzenia, stereotypy
----------------
Dyskryminacja
Uprzedzenia
Stereotypy
Ksenofobia
Rasizm
Antysemityzm
Homofobia
Ableism
Ageism
Apartheid
Islamofobia
Klasizm
Romofobia
Seksizm
Projekt - Dla Wszystkch Starczy Miejsca
----------------
Dla Wszystkich Starczy Miejsca
Administarcja forum
----------------
Administarcja forum
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
necro
Wysłany: Pon 20:11, 11 Paź 2010
Temat postu:
Zajebista jest ta Twoja walka, polega na wklejaniu artykułów którzy wszyscy olewają są tak gówniane.
aktywnispolecznie.org
Wysłany: Sob 18:07, 13 Maj 2006
Temat postu: Moda na seksizm
Szowinizm w reklamie kwitnie. Tym razem firma odzieżowa Springfield wyszła z zakazem wstępu kobiet do swoich sklepów
Po raz kolejny marketingowcy próbują wzbudzić zainteresowanie klientów kontrowersyjną reklamą. 18 listopada w sklepach Springfield z męską odzieżą ruszy akcja pod hasłem: "Zakaz wstępu kobietom". Firma ma siedem sklepów w Polsce i przez tydzień nie będzie do nich wpuszczała pań. Za to panowie będą mogli poużywać sobie ile wlezie: pograć w piłkarzyki, wziąć udział w rozmaitych promocjach, wygrać kamerę cyfrową, etc. A pomysłodawczynią akcji jest nie kto inny, tylko kobieta: Iza Sawicka, PR-owiec pracujący dla Springfielda.
Na pytanie, dlaczego kobieta kobietom takie rzeczy wyprawia, Sawicka odpowiada ze spokojem: - Springfield to marka dla facetów. Chcąc połechtać naszych panów, wymyśliliśmy tydzień tylko dla nich, żeby zapoznali się z ofertą firmy, oswoili z marką.
- A nie boi się pani, protestów grup kobiecych?
- Marzę, o tym - odpowiada Sawicka. - To by dopiero była reklama.
To kolejna szowinistyczna zagrywka w marketingu. Pierwszy szok wywołały w styczniu 2003 r. billboardy Radia 94 FM (obecnie Antyradio) z damskim biustem i metalowymi pokrętłami w miejscu sutków. Obok była męska dłoń i hasło "To nas kręci". - Z tej reklamy aż krzyczy przesłanie: popatrz, jestem facetem, mam twoje piersi i swoje radio, służycie mi do uprzyjemniania życia - protestowały feministki. Bez skutku. Nie dość, że Radio 94 wydało kolejną serię seksistowskich billboardów (hasła "Paniom już dziękujemy" i "Zalicz wszystkie laski w mieście"), to jego akcja zniosła opory moralne innych firm, które od tej pory zaczęły zarabiać na uprzedmiotowieniu i dyskryminacji kobiet.
Nasz rynek zalały "promocje", w których wizerunek kobiety służącej mężczyźnie do przyjemności i do usługiwania ma zwiększyć popyt na różne produkty: biusty reklamują telefony komórkowe, nagie kobiece ciała - sprzęt AGD i proszki do prania. Firma odzieżowa Tally Weijl posunęła się do tego, że pracownicom sklepów w Warszawie, Bytomiu, Rzeszowie, Poznaniu i Łodzi kazała nosić koszulki z nadrukiem "bitch", co w angielskim slangu znaczy "dziwka". Dlaczego coraz więcej firm sięga po szowinizm w reklamie?
- Seksistowskie reklamy mają trafić do panów, a polskim mężczyznom one się podobają właśnie ze względu na przedmiotowe traktowanie kobiety. Nasze społeczeństwo jest szalenie seksistowskie, pokutuje w nim stereotyp kobiety podporządkowanej mężczyźnie, która jest przedmiotem, ciałem do sprzedania i kupienia - tłumaczy Joanna Piotrowska z Ośrodka Informacji Środowisk Kobiecych OŚKA.
Co gorsza, same kobiety nie widzą nic złego w tworzeniu takiego wizerunku pań. Roma Mirek, szefowa promocji Radia 94, o billboardzie z biustem mówiła z dumą: - Na plakacie widnieje zgrabna trójka. Jędrna i piękna jak z rzeźby klasycznej.
- Odpowiedź na to, dlaczego kobiety akceptują seksistowskie postawy i same się tak zachowują, jest prosta: jeśli kobieta chce być zaakceptowana w społeczeństwie o patriarchalnych poglądach, musi wyrażać takie same poglądy. Kobieta w biznesie, środowisku typowo męskim, musi dopasować się do męskiego punktu widzenia. Inaczej zostanie z tego świata usunięta - uważa Joanna Piotrowska.
Jak walczyć z szowinizmem w reklamach? W Skandynawii za seksistowskie reklamy nakłada się na firmy ogromne kary. W Polsce kar za takie reklamy lub przynajmniej zakazania ich domagała się pełnomocnik rządu ds. równego statusu płci min. Magdalena Środa. Teraz jednak nikt się za kobietami nie ujmie, bo nowy premier odwołał min. Środę ze stanowiska i jak na razie nie powołał nikogo na jej miejsce. Jedyne, co nam pozostaje, to głośno mówić o problemie. I wspierać te marki, które nikogo nie dyskryminują, albo nie kupować produktów czy usług firm, które próbują zdobyć klienta seksistowskimi zagrywkami.
Izabela Marczak 2005-11-17
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin