Forum Forum Anty - dyskryminacyjne Strona Główna Forum Anty - dyskryminacyjne
Rasizm - Antysemityzm - Ksenofobia ...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moda na seksizm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Anty - dyskryminacyjne Strona Główna -> Seksizm
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aktywnispolecznie.org
Administrator



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: www.fare.aktywnispolecznie.org

PostWysłany: Sob 18:07, 13 Maj 2006    Temat postu: Moda na seksizm

Szowinizm w reklamie kwitnie. Tym razem firma odzieżowa Springfield wyszła z zakazem wstępu kobiet do swoich sklepów

Po raz kolejny marketingowcy próbują wzbudzić zainteresowanie klientów kontrowersyjną reklamą. 18 listopada w sklepach Springfield z męską odzieżą ruszy akcja pod hasłem: "Zakaz wstępu kobietom". Firma ma siedem sklepów w Polsce i przez tydzień nie będzie do nich wpuszczała pań. Za to panowie będą mogli poużywać sobie ile wlezie: pograć w piłkarzyki, wziąć udział w rozmaitych promocjach, wygrać kamerę cyfrową, etc. A pomysłodawczynią akcji jest nie kto inny, tylko kobieta: Iza Sawicka, PR-owiec pracujący dla Springfielda.

Na pytanie, dlaczego kobieta kobietom takie rzeczy wyprawia, Sawicka odpowiada ze spokojem: - Springfield to marka dla facetów. Chcąc połechtać naszych panów, wymyśliliśmy tydzień tylko dla nich, żeby zapoznali się z ofertą firmy, oswoili z marką.

- A nie boi się pani, protestów grup kobiecych?

- Marzę, o tym - odpowiada Sawicka. - To by dopiero była reklama.

To kolejna szowinistyczna zagrywka w marketingu. Pierwszy szok wywołały w styczniu 2003 r. billboardy Radia 94 FM (obecnie Antyradio) z damskim biustem i metalowymi pokrętłami w miejscu sutków. Obok była męska dłoń i hasło "To nas kręci". - Z tej reklamy aż krzyczy przesłanie: popatrz, jestem facetem, mam twoje piersi i swoje radio, służycie mi do uprzyjemniania życia - protestowały feministki. Bez skutku. Nie dość, że Radio 94 wydało kolejną serię seksistowskich billboardów (hasła "Paniom już dziękujemy" i "Zalicz wszystkie laski w mieście"), to jego akcja zniosła opory moralne innych firm, które od tej pory zaczęły zarabiać na uprzedmiotowieniu i dyskryminacji kobiet.

Nasz rynek zalały "promocje", w których wizerunek kobiety służącej mężczyźnie do przyjemności i do usługiwania ma zwiększyć popyt na różne produkty: biusty reklamują telefony komórkowe, nagie kobiece ciała - sprzęt AGD i proszki do prania. Firma odzieżowa Tally Weijl posunęła się do tego, że pracownicom sklepów w Warszawie, Bytomiu, Rzeszowie, Poznaniu i Łodzi kazała nosić koszulki z nadrukiem "bitch", co w angielskim slangu znaczy "dziwka". Dlaczego coraz więcej firm sięga po szowinizm w reklamie?

- Seksistowskie reklamy mają trafić do panów, a polskim mężczyznom one się podobają właśnie ze względu na przedmiotowe traktowanie kobiety. Nasze społeczeństwo jest szalenie seksistowskie, pokutuje w nim stereotyp kobiety podporządkowanej mężczyźnie, która jest przedmiotem, ciałem do sprzedania i kupienia - tłumaczy Joanna Piotrowska z Ośrodka Informacji Środowisk Kobiecych OŚKA.

Co gorsza, same kobiety nie widzą nic złego w tworzeniu takiego wizerunku pań. Roma Mirek, szefowa promocji Radia 94, o billboardzie z biustem mówiła z dumą: - Na plakacie widnieje zgrabna trójka. Jędrna i piękna jak z rzeźby klasycznej.

- Odpowiedź na to, dlaczego kobiety akceptują seksistowskie postawy i same się tak zachowują, jest prosta: jeśli kobieta chce być zaakceptowana w społeczeństwie o patriarchalnych poglądach, musi wyrażać takie same poglądy. Kobieta w biznesie, środowisku typowo męskim, musi dopasować się do męskiego punktu widzenia. Inaczej zostanie z tego świata usunięta - uważa Joanna Piotrowska.

Jak walczyć z szowinizmem w reklamach? W Skandynawii za seksistowskie reklamy nakłada się na firmy ogromne kary. W Polsce kar za takie reklamy lub przynajmniej zakazania ich domagała się pełnomocnik rządu ds. równego statusu płci min. Magdalena Środa. Teraz jednak nikt się za kobietami nie ujmie, bo nowy premier odwołał min. Środę ze stanowiska i jak na razie nie powołał nikogo na jej miejsce. Jedyne, co nam pozostaje, to głośno mówić o problemie. I wspierać te marki, które nikogo nie dyskryminują, albo nie kupować produktów czy usług firm, które próbują zdobyć klienta seksistowskimi zagrywkami.

Izabela Marczak 2005-11-17


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
necro
Gość






PostWysłany: Pon 20:11, 11 Paź 2010    Temat postu:

Zajebista jest ta Twoja walka, polega na wklejaniu artykułów którzy wszyscy olewają są tak gówniane.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Anty - dyskryminacyjne Strona Główna -> Seksizm Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin